Αθήνα 11 Οκτωβρίου 2016
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Κατάσταση ανισότητας των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά στις πανελλήνιες εξετάσεις
Το ζήτημα αφορά στο γεγονός ότι δεν προβλέπεται η δυνατότητα να μπορούν να λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου των απαντήσεών τους κατά την εξέταση, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, κατ’ αναλογία με τους λοιπούς υποψηφίους που εξετάζονται γραπτώς και έχουν τη δυνατότητα επίδειξης των γραπτών δοκιμίων τους βάσει του άρθρου 23 του ν. 3748/2009 (ΦΕΚ 29/Α/19-2-2009). Επιπλέον, με βάση τον ισχύοντα τρόπο εξέτασης, οι υποψήφιοι που εξετάζονται προφορικά παραμένουν πολλές φορές στο εξεταστικό κέντρο πέραν των 5 ωρών, γεγονός που τους εξουθενώνει και οδηγεί σε μειωμένη απόδοση.
Είναι προφανές ότι έτσι δημιουργείται κατάσταση ανισότητας κι ότι πρέπει να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης της δυσμενούς αυτής κατάστασης.
Με βάση τα παραπάνω ο κ. Υπουργός ερωτάται:
– Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου να μπορούν να λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της εξέτασής τους οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά στις Πανελλήνιες εξετάσεις;
– Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία εξέτασής τους;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μπαλωμενάκης Δημητρίου Αντώνης
Βαρδάκης Δημητρίου Σωκράτης
Ιγγλέζη Θεοδώρου Αικατερίνη
Καρακώστα Ελευθερίου Ευαγγελία (Εύη)
Μιχελογιαννάκης Δημητρίου Ιωάννης
Μουμουλίδης Σταματίου Θεμιστοκλής
Παπαδόπουλος Αβραάμ Νικόλαος
Παπαφιλίππου Αντωνίου Γεώργιος
Ρίζος Γεωργίου Δημήτριος
Ριζούλης Κωνσταντίνου Ανδρέας
Σκούφα Δημητρίου Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σταματάκη Παναγιώτη Ελένη
Τζαμακλής Γεωργίου Χαρίλαος
Τζούφη Στεφάνου Μερόπη