Αθήνα, 27 Απριλίου 2015
Η βουλεύτρια Πιερίας με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Μπέττυ Σκούφα τάσσεται υπέρ της κατάργησης της Τράπεζας Θεμάτων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκής Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις».
Όμως, το άρθρο, που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους, είναι το άρθρο 13, το οποίο έχει να κάνει με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
Κύριοι συνάδελφοι, η Τράπεζα Θεμάτων και όλα αυτά τα εκπαιδευτικά μέτρα του τοιούτου είδους δεν προάγουν, με κανένα τρόπο, την εκπαιδευτική ισότητα ή την ισότητα ευκαιριών, γιατί ισότητα ευκαιριών, σύμφωνα με την αρχή της παιδαγωγικής, σημαίνει ότι ενισχύω τον αδύναμο μαθητή, ούτως ώστε να φτάσει στο επίπεδο του πιο δυνατού.
Υπάρχει ένα σκιτσάκι, από το χώρο του ποδοσφαίρου, που δείχνει ακριβώς ότι δεν μπορούμε να παρέχουμε στα άτομα τις ίδιες δυνατότητες, αλλά τον πιο κοντό θα πρέπει να τον βάζουμε στο πιο ψηλό βάθρο, το μεσαίο στο μεσαίο βάθρο και τον πιο ψηλό στο κατώτερο βάθρο, για να μπορούν όλοι να βλέπουν την ακτίνα του γηπέδου.
Εν πάση περιπτώσει, η Τράπεζα Θεμάτων έχει να κάνει με την αντιμετώπιση της ταξικότητας του σχολείου. Κανείς δεν εθελοτυφλεί και δεν παραγνωρίζει το γεγονός ότι η Τράπεζα Θεμάτων εισήγαγε ένα σχολείο, που απομυζούσε, ουσιαστικά, τους μαθητές, τους έβαζε από την πρώτη λυκείου, σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, να σπαταλούν απίστευτες ώρες, μέσα στο σχολείο και μέσα στα φροντιστήρια, στραγγάλιζε κάθε ενεργητική τους δύναμη και κάθε ικμάδα, πλην του γεγονότος ότι την Τράπεζα Θεμάτων μπορούσαν μόνο να την παρακολουθήσουν μαθητές, που οι οικογένειές τους είχαν τα «φράγκα» να τους στέλνουν ατελείωτες ώρες στα φροντιστήρια ή στα ιδιωτικά σχολεία, που το μόνο που έκαναν ήταν να προετοιμάζουν τους μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Αυταπατάται όποιος πιστεύει ότι στις απαιτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων μπορούσαν να ανταποκριθούν οι πλέον αδύναμοι μαθητές είτε οικονομικά είτε εγκυκλοπαιδικά.
Χαιρετίζουμε, λοιπόν, την κατάργηση της και τη χρησιμοποίησή της ως συμβουλευτικό εργαλείο και, μαζί με εμάς, είμαι σίγουρη ότι τη χαιρετίζουν και εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκές οικογένειες και τη χαιρετίζουν με μεγάλη ανακούφιση.
Αναμένουμε και τα επόμενα νομοσχέδια από το Υπουργείο Παιδείας, που θα τονίζουν ακριβώς το ρόλο του πραγματικού σχολείου, ενός χώρου, δηλαδή, της ελεύθερης σωματικής και ψυχοπνευματικής εξέλιξης, δημιουργίας και συνεύρεσης των μαθητών.
Ευχαριστώ.